Brugge, februari 2023

3 februari 2023 - Brugge, België

Vandaag 03 februari vertrokken voor een weekendje Brugge. Rond half 10 weg gereden en na een voorspoedige reis met een tank stop in Belgie, diesel goedkopere 😉, rond half een gearriveerd.

Opbouwen gaat steeds sneller

Brugge camping Voor het eerst ook de matten gebruikt, toch wel ideaal om schoon en droog in te kunnenstappen.

Om twee uur helemaal klaar, allebei nog een beetje gewerkt , en dan met de e-bikes naar het centrum, 11 minuten.

Monique had tickets geboekt bij Historium. Hier kun je met een VR bril en een tour kennis maken met het oude Brugge.

Historium 3

Historium 2

Historium 1

Daarna een wandeling door Brugge van een kleine 5 km. Leuk als je iets meer weet over de geschiedenis . De wandeltoer vind je hier:

Wandeling Brugge 04 februari 2023

Afsluiten kan maar op een manier

Biertjes @Markt Brugge

Mooi uitzicht op kerk @Brugge

In Belgie eet je natuurlijk Vlaamse frieten met zelf gemaakt zuurvlees bij ‘t Bootje, ⭐️⭐️⭐️⭐️ Op tripadvisor.

Lekker friete met zuurvlees bij ‘t Bootje @Brugge

zaterdag 04 februari

Wat maakt slapen in een camper anders dan thuis? Of ligt het aan de nieuwe matras? In ieder geval geslapen van 22 uur tot 08 uur aan een stuk door. Kan me niet herinneren wanneer me dat overkomen is.
‘Fietsje op en bij de Lidl verse broodjes gehaald.

Rond het middaguur weer naar Brugge natuurlijk. Wandelen met als thema parkjes en pareltjes.

Onze lieve vrouwe kerk in Brugge
eerste bezoek aan de OLV kerk. Prachtige kerk, kaarsje opgestoken voor alles en iedereen die ons dierbaar zijn.

Kanaaltje in Brugge
toen weer mooie grachten, de een nog mooier dan de ander

Minnewater brugMinnewater brugMinne water Brugge

De Minnewaterbrug, veel over te lezen, maar belangrijkste, wie daar met zijn geliefde overheen loopt heeft de eeuwige liefde, Monique heeft dat uitgevonden dus overheen en vastgelegd! Oh ja en ik moet meer lachen, ha…. Ha……. Ha……..

Toegangspoort Brugge Een van de vier overgebleven toegangspoorten uit de middeleeuwen.

Luc Vanlaere harpist Brugge Een verrassing, een harp concert van Luc Vanlaere, de #1 attractie van Brugge. Gratis concert, en zo leuk zeg! Had je van tevoren niet bedacht hè?

Weekendje niet compleet zonder Wafels, tripadvisors #1 house of waffels, Monique helemaal happy

House Wafels Brugge

Brusselse en Luikse wafel met vanille ijs, slagroom en chocoladesaus Wafels, Luiks en Brussels met vanille ijs, choco saus en slagroom

Na ruim twee uur gewandeld, wafels gegeten de dag afgesloten in de Irish pub, Delaney’s. Hoe Belgisch kan het zijn. Maar ook dit een TripAdvisor #1. Er was rugby, zeslanden toernooi. Pub vol met Ieren, Schotten en Engelsen. Sfeer 200 %.

Rugby @pupDelaney’ s Irish pub
de wandeling:

Wandeling Brugge 04 februari 2023

05 februari 2023

Niet overall zijn alle winkels op zondag open, iig Lidl en Aldi niet in Brugge. Maar met mister Google vinden wij een Carrefour voor de lekkere verse broodjes en croissants.
kopje koffie met de percolator, zondag krant je van de Limburger en de dat is weer goed begonnen. Wel fris, kacheltje maar even aangezet.

Vandaag weer een wandeling, flinke wind maar ook een 🌞.

Jan van Eyck, beroemde schilder BruggeJan van Eyck op zijn plein, een beroemde schilder uit Brugge.

Cafe oud 500 jaar Brugge

Cafe 500 jaar oud Brugge Een cafe van ruim 500 jaar en nog steeds open en vol op zondagmorgen

St. Jan’s molen Brugge De St. JansmolenWindmolens in Brugge Mooi uitzicht op twee molens

Skyline Brugge vanuit windmolens Skyline van Bruggen vanuit de molens

Na de wandeling van een uurtje nog even op de markt gezeten in het zonnetje, broodjes en mandarijntjes verorberd en toen met fietsen weer naar campertje.

Een voorspoedige thuisreis en een meer dan geslaagd weekendje Brugge.